Impressie

HIJ IS LIVE!! 😍 Onze nieuwe website. 💚
En eerlijk is eerlijk… het heeft uiteindelijk meer tijd gekost dan we vooraf hadden gedacht.
Wat begon met “even een nieuwe website bouwen”, groeide uit tot een proces waarin we echt terug moesten naar de basis. Artikelen toevoegen en toch weer verwijderen. Teksten schrijven, herschrijven en controleren. Documenten nalopen, aanpassen en vernieuwen. Nieuwe foto’s maken, maar ook juist oude foto’s terugzoeken om het verhaal compleet te maken.
Want één ding werd tijdens dit proces steeds duidelijker: Kwebbel is niet zomaar een kinderopvang. Het is een verhaal. Een familieverhaal dat begon in 1996, klein aan huis, gebouwd op warmte, vertrouwen en persoonlijke opvang.🏡
Juist daarom is ook ons vernieuwde logo ontstaan. De herkenbare, nostalgische KWEBBEL-letters zijn gebleven, met daaronder een frisse nieuwe toevoeging. Een mooie verbinding tussen waar we vandaan komen en waar we vandaag de dag staan.
Maar… een traject als dit doe je niet alleen.
Daarom willen we graag onze waardering uitspreken voor @sharyssamenzen . Wat een vakvrouw. Vanaf de eerste ideeën tot de laatste details heeft zij ons begeleid in iedere stap van dit proces. Haar creativiteit, geduld en oog voor detail hebben ervoor gezorgd dat het eindresultaat precies voelt zoals Kwebbel hoort te voelen. Daar zijn we enorm dankbaar voor. 🙏
En natuurlijk mag @indivsolutions hierin niet ontbreken. Al jarenlang onze vaste en betrouwbare partner voor alles op technisch gebied rondom het onderhoud en de doorontwikkeling van onze website. Een samenwerking waar we ontzettend tevreden mee zijn en die we enorm waarderen. 💪😀
We zijn trots. Trots op waar we vandaan komen. Trots op waar we nu staan. En trots dat we dit eindelijk met jullie mogen delen.
Neem gerust een kijkje op onze vernieuwde website. Welkom bij het nieuwe hoofdstuk van Kwebbel. 💚
En nu zijn we natuurlijk benieuwd… wat vinden jullie ervan? 😍 Laat het ons weten in de reacties!🫶🏼
𝟭𝟵𝟵𝟲.
Waar het allemaal begon. 🤍
Morgen delen we ons verhaal.
Onze nieuwe website gaat live.
🧡 Oranje boven! Onze kleine supporters zijn er klaar voor 🇳🇱 Geef ze een like! ⚽🙌
Tjoeke Tjoeke Tuut Tuut…🚂🚆💚😍
#nedersaksenlijn #gemeenteemmen #kdv #kwebbel #opening
🚂🤩Wat een bijzondere ochtend! 🤩🚂
Vandaag mochten de peuters van onze locaties aan de Wilhelminastraat en de Stationsstraat een bijzondere rol spelen bij de opening van het nieuwe kantoor van de Nedersaksenlijn in Emmen.
Met een supergave trein werden we opgehaald voor een ritje door het centrum van Emmen. Onderweg hebben de kinderen enthousiast gezwaaid naar alle mensen langs de kant🤗. Eenmaal aangekomen bij het nieuwe pand mochten onze kinderen helpen met de officiële opening!🥳
Binnen was er tijd voor wat lekkers en mochten de kinderen gezellig kleuren. Daarna bracht het treintje ons weer terug naar de locaties.🚂
Ondanks de warme temperaturen hebben we enorm genoten van deze geslaagde ochtend. Extra bijzonder is dat juist deze kinderen symbool staan voor de toekomstige generaties die gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die de Nedersaksenlijn gaat bieden. Een verbinding die kansen creëert op het gebied van onderwijs, werk, wonen en bereikbaarheid.😀🚆
Wij bedanken iedereen van de @nedersaksenlijn en van de @gemeenteemmen voor de gastvrije ontvangst en deze mooie ervaring en @marceljdejong voor de gave foto’s!📸💚
⚽🧡 Tijdens het kringmoment hebben we met de peuters van de Wilhelminastraat gesproken over het WK voetbal. We ontdekten dat Nederland in het oranje speelt en dat daarom overal oranje vlaggetjes hangen en veel mensen oranje kleding dragen🦁. Dat vond Djèm natuurlijk helemaal leuk, want hij had toevallig zijn oranje outfit aan en liet deze trots aan alle kinderen zien!🧡🇳🇱
Iets moois komt eraan… 💚
Onze nieuwe website gaat live!
Nog 7 dagen tot jullie Kinderopvang & BSO Kwebbel in een nieuw jasje kunnen bekijken.
✨ Frisser
✨ Overzichtelijker
✨ Nog meer informatie voor ouders
📅 Live op woensdag 24 juni!
🧡 HUP HOLLAND HUP! 🇳🇱
Heel Kwebbel staat achter Oranje!
Zijn jullie er vanavond ook klaar voor? ⚽🔥
Laat in de reacties weten wat jullie voorspelling is! 👇
Wij gaan op avontuur! 🌿
Tijdens dit thema ontdekken en leren we van alles over insecten 🐞🪰🪲🦋. Welke kleuren hebben de insecten? Hoeveel kun jij er tellen? En welke is klein en welke juist het grootst?
Onze speurneuzen gaan op onderzoek uit aan de grote ontdektafel én tijdens een avontuurlijke wandeling. 🌿🔍
📍 Dagopvang Zwanenveld | Rietlanden
💚👑Een ode aan de enige echte Oma Kwebbel 👑💚
Vandaag, tijdens de Dag van de Opa’s en Oma’s, schoof er een wel heel bijzondere oma aan tijdens het kringmoment van groep Goud. Niet zomaar een oma, maar de enige echte Oma Kwebbel.💕
Trots zat ze daar tussen de kinderen, genietend van twee van haar zeven kleinkinderen, Djèm en Jaz. Een bijzonder moment, want 35 jaar geleden begon deze oma - Tineke - vanuit huis met Kwebbel. Met haar passie, liefde en doorzettingsvermogen groeide Kwebbel uit tot de organisatie die het vandaag de dag is.💪💛
Toen haar eerste kleinkinderen werden geboren, stond Tineke zelf nog volop aan het roer. Tussen alle werkzaamheden door liep ze soms even een groep binnen om haar kleinkinderen een knuffel of kusje te geven. Inmiddels geniet ze van haar pensioen en beleeft ze Kwebbel vanuit een heel andere rol: die van trotse oma.
Hoe bijzonder is het dan dat de oprichtster van Kwebbel vandaag gewoon als oma aanschoof bij het kringmoment van Djèm en Jaz?❤️
Vandaag brengen we graag een kleine ode aan Tineke. Voor alles wat zij voor Kwebbel, voor onze medewerkers, ouders en kinderen heeft betekend.🙏
Laat vooral een ❤️ achter als jij mooie herinneringen hebt aan Tineke en haar Kwebbeljaren.🤩💚✨
🎉 Hoera, het is Nationale Opa en Oma Dag! 🎉
En wat was het gezellig op de VE-peutergroepen aan de Wilhelminastraat en Stationsstraat! 👵👴❤️
Onze peuters mochten vandaag samen spelen, ontdekken en luisteren naar een mooi verhaal tijdens het kringmoment. 📚✨ De lachjes, knuffels en trotse blikken van zowel de kinderen als hun opa’s en oma’s maakten deze dag helemaal compleet. 🥰
Wat zijn we blij dat jullie er waren! Bedankt voor alle gezelligheid en de mooie herinneringen die we vandaag samen hebben gemaakt. 🤩💚
#nationaleopaenomadag #kwebbel #kdv #voorschool #emmen
🌱🌼 Thema: Groeien en Bloeien 🌼🌱
Eerder zagen jullie al de groene handjes van de peuters van de Stationsstraat, maar ook de peuters van de Wilhelminastraat hebben hard gewerkt als echte tuiniers! 🪴🤩
Tijdens de kring ontdekten we wat een zaadje nodig heeft om te groeien. Daarna mochten de kinderen zelf aan de slag met het planten van hun eigen zaadjes. Met veel enthousiasme en zorg gaven zij hun plantjes een mooi plekje en wat water. 💧🌱
Nu is het wachten op de eerste groene sprietjes! 💚✨
#kdv #wilhelminastraat #voorschool #ve #peuteropvang
Tekenen, maar dan net even anders 😃✏️
Niet alleen leuk, maar ook ontzettend leerzaam! Op deze manier werken we aan schouderstabiliteit, oog-handcoördinatie, rompstabiliteit, focus en concentratie 💪✨
🏡 VVE-peuteropvang Zwanenveld | Rietlanden🧸
🐻🌿 Wij gaan op avontuur! 🌿🐻
Samen ontdekken, leren en genieten van de natuur 💚💛Tijdens ons thema Samen op avontuur trokken groepen Geel & Groen vandaag eropuit voor een gezellige berenjacht 👣🐻
Op zoek naar sporen, avontuur en vooral heel veel plezier 🌿🧡
🏡 Dagopvang Zwanenveld | Rietlanden🧸
🌱🌻 Thema: Groeien en Bloeien 🌻🌱
Kijk eens naar die groene handjes van onze kleine hoveniers! 🤩🪴
Tijdens de kring hebben we samen ontdekt hoe een klein zaadje uitgroeit tot een prachtige plant. Wat heeft een zaadje eigenlijk nodig om te groeien? 🌱💧☀️
Daarna mochten de kinderen zelf aan de slag als echte tuiniers! 👩🏼🌾🪴 Wat hebben ze enthousiast geplant en verzorgd, en met veel liefde voor hun eigen plantjes gezorgd!☺️💚
#locatiestationsstraat #kdvkwebbel #voorschool #ve #peuteropvang
Vanaf vandaag starten we met het thema: We gaan op avontuur! 🌍 Samen met Puk gaan de kinderen op ontdekkingstocht, zowel binnen als buiten. Ze leren van alles over de natuur en wat je hier kunt vinden, hoe je schatten kunt verstoppen, tenten bouwen en experimenteren in de ontdekhoek 🕵🏼
📍VVE-Peuteropvang | Zwanenveld | Rietlanden